Thursday, January 3, 2013

Atopik Dermatit


Zehra'nın cildinde yaklaşık iki aydır kızarıklıklar ve pütürler vardı. Doktorumuz hem kan alıp alerji testi yaptı hem de alerjiyi bastırmak için kortizonlu bir merhemle antibiyotikli bir merhemi karıştırıp sürmemizi istedi. Antibiyotiğin amacı ciltte kaşımadan dolayı oluşabilecek mikrop kapmaları önlemekmiş.  Bu arada doktorumuz Zehra'ya hergün sabunsuz duş aldırmamızı ve cildini nemlendirmemizi de söyledi.
Biz bu tedaviye devam ederken çok şükür alerji testlerinin sonuçları negatif çıktı. Merhemleri sürerken kızarıklıklar hafiflese de kortizonu bıraktığımızda kızarıklıklar tekrar ortaya çıkıyordu. Kortizonu sürekli kullanmak ise cildi incelttiğinden sakıncalıymış.
Ben kullandığım sıvı deterjanın alerji yaptığını düşünerek sabun tozuna geçmiştim. Halbuki sabun tozu suda daha zor çözündüğü için çamaşırlarda daha çok kalıyormuş. Bu yüzden tekrar sıvı deterjana geçiş yaptım ve yıkama sonlandıktan sonra bir kez daha durulama yaptırıyorum. Bu arada kullandığım nemlendirici kremi değiştirdim. Şu anda Mustela'nın atopik dermatit eğilimli bebekler için çıkardığı bir ürünü kullanıyorum. Bu ürün bize çok iyi geldi. Zehra'nın ne yaptıysam geçmeyen kızarıklıkları ve kaşıntıları 3-4 gün içinde hafifledi. Şu anda neredeyse geçmiş durumda.
Doktorumuz sürekli Zehra'nın cildini günde iki kere nemlendirmemi söylerdi. Bense cildinde bir kuruluk görmediğim için banyodan banyoya nemlendiriyordum. Oysa ki nemlendirme çok önemliymiş. Doktorları dinlemek gerekiyorMemnuniyetsiz gülümseme

Zehra gibi atopik eğilimli bir bebeğiniz varsa mutlaka nemlendirmeye özen gösterin. Bir de alerjiye neyin neden olduğunu bulup onu ortamdan uzaklaştırmak lazım. Bu çoğu zaman deterjanlar oluyor.

No comments:

Post a Comment